Více
    6.6 C
    Czech
    Pondělí 26. února 2024

    56 % Čechů by starý telefon neprodalo, přestože by tím pomohli zastavit nejrychleji rostoucí zdroj odpadu

    Zdroj:Swappie

    Elektronika je nejrychleji rostoucím zdrojem odpadu na světě a jen zlomek z ní doputuje až do fáze recyklace. Problémem nejsou jen nebezpečné materiály a plýtvání vzácnými kovy, na skládkách i v šuplících se válí i úložiště plná citlivých dat. Čeští uživatelé sice o šetrnějších způsobech likvidace ví, zvažovala by je ale jen necelá polovina z nich. 48 % vlastníků rozbitého telefonu neví, že za něj může dostat peníze zpět, pro čtvrtinu uživatelů znamená šetrné nakládání se starou elektronikou dle jejich slov moc práce. To ukázal průzkum, který u příležitosti svého druhého výročí na českém trhu vyhotovila společnost Swappie ve spolupráci s výzkumnou agenturou Kantar. 

    Recyklace nestačí, elektronika se dá opravit

    Řada lidí si myslí, že odpad stačí recyklovat. Realita nám ale ukazuje, že mnohem důležitějším konceptem je dávat starým věcem nový život a zajistit tak, že odpadu vytváříme co nejméně. U elektroniky, jakožto nejrychleji rostoucího zdroje odpadu, je situace ještě více alarmující – jen 12,5 % elektroodpadu je zrecyklováno, přičemž například 70 % telefonů by mohlo být znovu použito. Cílem společnosti Swappie na českém trhu je už druhým rokem ukazovat spotřebitelům jednoduchou cestu, jak se svého starého telefonu zbavit šetrně k životnímu prostředí a ještě na tom vydělat. Čísla z nejnovějšího průzkumu, který společnost vytvořila ve spolupráci s agenturou Kantar ukazují zajímavý obrázek: téměř polovina (47 %) dotázaných respondentů odpověděla, že o možnosti prodat svůj starý iPhone sice vědí, ale že o tom neuvažují.

    Každý čtvrtý má pocit, že prodej je moc práce

    Více než polovina respondentů (56 %) si chce ponechat své staré zařízení jako náhradní telefon –  na tom samo o sobě není nic špatného. Ale 48 % respondentů s rozbitým smartphonem neví, že za něj mohou získat peníze. Nemluvě o tom, že více než 1 ze 4 respondentů má jednoduše pocit, že prodat zařízení je příliš náročné. Navzdory rostoucí oblíbenosti odvětví repasovaných telefonů a stále aktuálním makroekonomickým napětím v Evropě v roce 2023 se zdá, že spotřebitelé snadnost prodeje starých smartphonů ještě zcela nepochopili.

    Prodat telefon příteli nebo příbuznému chce 45 %

    Pokud už o prodeji mluvíme, Češi si pečlivě vybírají, komu by starý telefon předali. Na prvním místě by vybrali přítele nebo příbuzného (45 %), prodej jinému spotřebiteli prostřednictvím online bazaru by volili jen v 35 % případů. Obchod s elektronikou nebo maloobchod by si vybralo 37 % a pouze 21 % respondentů by zvažovalo prodej svého starého chytrého telefonu do internetového obchodu.

    Ať už je telefon vadný nebo rozbitý, dá se využít

    • Chceme, aby lidé pochopili, že i když je zařízení vadné nebo rozbité, dá se využít. To je klíčová součást cirkulární ekonomiky. Přijímáme iPhony v nejrůznějším stavu a naši specializovaní odborníci tak mohou repasovat celé telefony nebo alespoň použít součástky těch, které už nelze zachránit. Při nákupu repasovaného telefonu z naší platformy tak zákazníci ušetří v průměru 61,5 kilogramu uhlíkových emisí oproti nákupu nového mobilu. Nedávno jsme zlepšili efektivitu našich stránek pro další prodej, snížili náklady na dopravu a provedli celou řadu drobných, ale zásadních vylepšení, abychom zajistili, že prodej starého iPhonu na Swappie bude co nejjednodušší a nejefektivnější,“ říká Simona Sedlárová, Country manažerka pro Českou republiku a Slovensko.

    Češi rádi vybírají nové modely

    Swappie poskytuje bezpečný a dostupný způsob prodeje telefonů – na webu Swappie získá každý zájemce odhad ceny za starý telefon a online si dohodne termín, kdy ho kurýr vyzvedne přímo na zadané adrese. Peníze získá přímo na účet do 1–4 pracovních dnů po obdržení zásilky k repasování. Prodej zařízení tak umožňuje záchranu užitečných materiálů, ze kterých jsou telefony vyrobeny, i opětovné použití těch, které jsou třeba k výrobě nových. „U českých zákazníků, kteří nakupují u Swappie, v letošním roce převažuje obliba všech modelů z řady 11 a 12. Velmi populárními se staly také telefony Premium Series, u kterých garantujeme perfektní stav, 100% baterii i možnost zpětného odkupu,” doplňuje Simona Sedlárová.

    Cirkulární obchodní model má v Evropě potenciál

    Swappie působí v České republice od srpna 2021 a během prvních dvou let se stal jedním z nejdominantnějších prodejců repasovaných iPhonů na trhu. Leaderem je i na většině zastoupených evropských trzích, díky čemuž se mu podařilo získat už více než 1 milion spokojených zákazníků a podle Financial Times se stal nejrychleji rostoucím evropským startupem roku 2022. V Evropě se tak snaží utvářet změny na trhu s chytrými telefony a poskytovat spotřebitelům kvalitní a udržitelnou alternativu s cílem učinit jejich nákup dostupnější. Z nejnovějších dat navíc vyplývá, že trh s použitými a repasovanými chytrými telefony poroste v letech 2022 až 2027 každý rok o 10,23 % a růst očekává také na českém trhu.

    Swappie

    Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v řadě evropských zemí včetně Česka, Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vzrostlo v roce 2021 s tržbami v hodnotě 195 milionů eur (4,6 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 jednou z nejinovativnějších a nejrychleji rostoucích evropských společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 800 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Country manažerka pro Českou republiku a Slovensko je Simona Sedlárová. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/.

    Sledujte nás na sítích

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.