Více
    6.7 C
    Czech
    Pondělí 26. února 2024

    Dlouhodobá předpověď počasí s přesností na minuty pro každou lokalitu. Nový web Meteocentra přináší inovace v předpovědi

    Česká meteorologicko-technologická firma meteocentrum.cz se spuštěním nového webu přináší do České republiky nové produkty na poli předpovědí počasí. Díky vlastním předpovědním modelům s využitím umělé inteligence tak nově umí nabídnout předpověď srážek pro vybranou lokalitu po minutě, přehledné animované mapy nebo třeba nekonečnou předpověď v rámci dlouhodobého výhledu počasí.

    Real-time aktualizace a minutová předpověď srážek

    Některé nové funkcionality do této chvíle žádná jiná meteorologická služba ve střední Evropě neposkytovala. Příkladem toho je třeba to, že pro nejbližší hodinu je na grafu přehledně prezentována předpověď srážek po jednotlivých minutách, která ukazuje i intenzitu deště a výrazně tak usnadňuje plánování.

    • Díky přístupu k rozsáhlé síti meteorologických stanic jsou data i předpovědi aktualizovány v reálném čase a reflektují tak poslední změny ve vývoji počasí,“ vysvětluje Bohuslav Zeman, projektový manažer z meteocentrum.cz s tím, že právě v této oblasti umožnil nástup moderních technologií významné zlepšení přesnosti.

    Všechny informace o minulém, aktuálním i budoucím počasí lze zobrazit bodově pro libovolnou lokalitu v rámci České republiky i jiných států. Předpovědi na další dny jsou k dispozici po jednotlivých hodinách a zahrnují i pravděpodobnost srážek a pocitovou teplotu. Samozřejmostí je radar počasí nebo zobrazení na přehledných mapách s plynulou animací a proudnicemi znázorňující pohyb v atmosféře.

    Snadnější plánování s nekonečnou předpovědí

    Pro ty, kteří plánují svatbu pod širým nebem či jinou venkovní událost nebo se chtějí v předstihu připravit na dlouho očekávanou dovolenou, určitě ocení možnost využít funkci „nekonečné předpovědi“ pro jakoukoli lokalitu podle jejich výběru. Již nyní se tak lze podívat na nejpravděpodobnější počasí na konkrétní dny příštího roku.

    Data pro nejbližších 30 dní vychází z numerických modelů, které berou v úvahu i klimatologii a provázanost proudění na celé zemi. Pro následující měsíce pak předpověď přechází ve statistická data, kdy lze zobrazit typické počasí pro vybraný den a vybrané místo na zemi. V přehledném kalendářním zobrazení tak měsíční předpověď pomůže plánovat i velmi vzdálené aktivity a zvolit, na základě minulých dat, nejvhodnější období.

    Přesnost díky umělé inteligenci

    Předpovědi počasí v Meteocentru vznikají pomocí strojového učení – učí se na historických datech a minulých předpovědích mnoha různých meteorologických modelů, které porovnává se skutečností. Následně všechna data vhodně kombinuje s cílem minimalizovat předpovědní odchylky. Díky tomuto, ve střední Evropě unikátnímu přístupu, dosahují předpovědi počasí na meteocentrum.cz výrazně vyšší přesnosti.

    Předpovědi z lokálního modelu jsou dále zpřesňovány na hyperlokální úrovni v rámci detailního 3D dopočítávání podle terénu a orografie. Umí tak podchytit specifika přímo jednotlivých lokalit. „V porovnání s běžně dostupnými předpověďmi počasí jsou naše předpovědi na nejbližší dny o více jak 10% přesnější. V dlouhodobějším horizontu se tento rozdíl dokonce ještě zvětšuje,“ doplňuje Zeman.

    O Meteocentru

    Meteocentrum.cz již více jak 15 let pomáhá nejen při plánování aktivit závislých na počasí, ale také eliminovat či snižovat důsledky extrémních projevů počasí. Předpovědi počasí vznikají s využitím nejnovějších technologií a vlastních modelů na základě velkého množství vstupních dat. Jsou pod denním dohledem profesionálních meteorologů ve službě. Stejná společnost sestavuje pod hlavičkou forecasts.cloud i aplikované modely na bázi strojového učení pro firmy v různých oborech, například energetice, pojišťovnictví a retailu a tím firmám snižuje náklady, zefektivňuje provoz a třeba i řídí marketingové kampaně.

    Sledujte nás na sítích

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.