Více
    6.7 C
    Czech
    Středa 16. října 2024

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Zdroj:Evala

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Brněnští vývojáři před sebou v roce 2020 měli jasný cíl: vytvořit produkt na zelené louce s využitím nejmodernějších technologií. Cesta od původního prototypu k finální verzi programu trvala čtyři roky, na vývoji Evaly pracovala zhruba třicítka lidí. Ambice nového produktu je jasná a zřetelná – nahradit systémy, které se v současné době v České republice využívají. „Většina účetních programů na českém trhu vznikla jako obecná sada nástrojů pro malé a střední firmy. My jsme se s Evalou naopak zaměřili na podnikání účetních kanceláří a snažili jsme se vytvořit program tak, aby řešil problémy, se kterými se externí účetní potýkají. Ať už to jsou složité integrace dalších nástrojů, nebo problematická komunikace se zákazníkem,“ popisuje Jan Štacha, zakladatel účetního programu Evala.

    Za myšlenkou účetního programu přímo pro účetní kanceláře stojí vizionář na poli informačních technologií Martin Cígler, jenž je zároveň majitelem a spoluzakladatelem společnosti Seyfor (dříve Cigler Software či Solitea). Jedna z jeho prvních akvizic firma SAOP totiž ve Slovinsku provozuje účetní program Minimax, který je založen na podobné filozofii a je jasnou jedničkou na tamním trhu. „Rádi bychom zopakovali naši balkánskou cestu. Ve Slovinsku máme produkt, který je Evale v mnohém podobný. Chceme, aby se na trhu prosadila a aby ji účetní kanceláře do jisté míry adoptovaly. Podle prvotního zájmu soudíme, že na novinku na trhu nejen čekají, ale že budou i spokojené, protože kdo Evalu do dnešního dne vyzkoušel, ten o ní mluví v superlativech,“ říká Cígler.

    Evala vychází z praxe účetních kanceláří

    V rámci vývoje bylo klíčové brzké kontaktování budoucích zákazníků, a tak tým kolem Jana Štachy často vyrážel přímo do účetních kanceláří, aby získal dokonalý přehled o každodenní pracovní rutině této profese. „Navštívili jsme asi třicet kanceláří po celé republice, kde nás zajímalo především to, co účetní v dnešní době trápí a jak by podle nich měl vypadat ideální účetní program,“ říká Štacha.

    Jeho tým pak vybral několik testovacích kanceláří pro spolupráci. Ta spočívala ve vedení reálné účetní agendy v prototypu účetního programu Evala a paralelně také ve stávajícím softwaru. „Za účetními jsme jezdili prakticky každý týden, porovnávali jsme jejich zkušenosti a získávali cennou zpětnou vazbu. Především díky nim jsme Evalu dokázali dotáhnout do uživatelsky příjemné podoby, kterou po nás lidé z praxe požadovali,“ potvrzuje Štacha s tím, že spolupráce s vybranými účetními bude pokračovat i nadále.

    Komplikace v podobě pandemie i recruitingu

    Vývojáři museli v cestě za novým účetním programem překonat řadu překážek, včetně náročného období koronavirové pandemie. „Situace jako lockdown komplikovaly každodenní komunikaci mezi jednotlivými členy týmu, která je při způsobu vývoje, který aplikujeme, kritická. Přesto jsme se i s tímto problémem dokázali vypořádat,“ popisuje Štacha. Problematické podle něj bylo také sestavení pracovního týmu, který Evalu nakonec vyvíjel. „Na současném pracovním trhu neexistují kvalitní nezaměstnaní programátoři. Ač jsme se zdlouhavým náborem počítali, realita nás překvapila a některé pozice jsme byli schopni obsadit až více než po roce a půl od počátku náboru,“ doplňuje Štacha.

    Navzdory všem překážkám se výsledek dostavil. „Zažil jsem už několik velkých softwarových projektů, Evala mimochodem patří mezi ty největší, které jsme kdy v Seyforu dělali. A zatím mám pocit, že to snad nemohlo mít lepší průběh. Ví se o mně, že velmi řeším uživatelskou stránku našich nových produktů, a musím přiznat, že se mi moc líbí, jak se Evala ovládá a jak vypadá. Má u mě deset z deseti,“ konstatuje Cígler.

    Výhled do budoucna

    Následující týdny a měsíce se stanou obdobím střetu s realitou. „Může se stát, že části zákazníků budou chybět některé funkcionality, na něž jsou ze svých současných účetních programů zvyklí. Jsme připraveni na takové situace pružně reagovat a chybějící funkce co nejdříve doplnit,“slibuje zakladatel nového účetního programu Štacha. V plánu je rovněž uvést doplňkový modul mzdového účetnictví, na kterém se v současnosti usilovně pracuje.

    Sledujte nás na sítích

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.