Více
    6.6 C
    Czech
    Pondělí 26. února 2024

    Novinářská cena 2020 – nominujte nejlepší novinářské počiny roku

    Od 4. ledna může široká veřejnost, redakce i samotní novináři nominovat nejlepší žurnalistické práce do soutěže Novinářská cena. Uzávěrka pro nominace je 1. února 2021. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne v průběhu května v divadelním a uměleckém prostoru Jatka78 v Pražské tržnici. Nadace OSF vyhlašuje již 11. ročník soutěže Novinářská cena. V minulém 10. ročníku soutěž zaznamenala nejvíce nominovaných příspěvků, a to 590. Součástí Novinářské ceny je od minulého roku i Cena Karla Havlíčka Borovského a Novinářská křepelka. 

    Letos již pojedenácté ocení Novinářská cena kvalitní žurnalistické příspěvky v celkem 14 kategoriích psané, audiovizuální a online žurnalistiky. Soutěž je určena novinářům všech typů a velikostí médií – tištěných i elektronických, od regionálních po celostátní. Příspěvky musí být uveřejněny v České republice od 1. ledna do 31. prosince 2020. Tradičně budou v kategoriích psané a audiovizuální žurnalistiky hodnoceny žánry, jako je rozhovor, reportáž, analyticko-investigativní příspěvek a komentář. Podruhé udělí Nadace OSF i ocenění Karla Havlíčka Borovského, pro které vybírá nominanty Rada Novinářské ceny a odborná porota Nadace Český literární fond.

    Vzhledem k pandemii byl rok 2020 velmi náročný, a to i pro novináře. Mnoho subjektů toto krizové období uchopilo jako příležitost pro vlastní rozvoj, modernizaci a digitalizaci. Už dlouho se mluví o datové žurnalistice, hledání nových způsobů, jak pracovat s daty, vizualizovat a dobře interpretovat modely. Covid nám ukázal, jak snadné je díky špatné práci s daty na straně novináře podávat zavádějící informace. A byl patrný rozdíl v přístupu a kvalitě této práce v různých médiích. I proto jsem letos moc zvědavý na nominace v kategorii inovativní online žurnalistiky. Věřím, že to bude nabitá kategorie. Doufám, že si média uvědomí, že bez dobré datové žurnalistiky se neobejdou,” říká Robert Basch, ředitel Nadace OSF. 

    Novinářská cena proběhne jakou součást Novinářského dne, jehož součástí je také Novinářské fórum pořádané Nadačním fondem nezávislé žurnalistiky.

    Myslím, že se spojení Novinářského fóra a Novinářské ceny do jednoho dne novinářů osvědčilo. Vytvořili jsme prostor pro společné setkání a debatu nad aktuálním stavem české žurnalistiky. Konkrétní témata panelových debat letošního ročníku ještě neprozradím, ale podtitulem konference je Peníze nebo život!?,“ říká Josef Šlerka, ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. 

    Přihlášené příspěvky do Novinářské ceny hodnotí nezávislé odborné poroty složené z osobností mediálního, kulturního, neziskového i akademického sektoru. V každé kategorii získá vítěz cenu spojenou s odměnou 20 000 Kč.

    Více informací najdete na www.novinarskacena.cz nebo www.osf.cz.
    Generálním partnerem Novinářské ceny je Nadační fond nezávislé žurnalistiky. 

    SEZNAM KATEGORIÍ NOVINÁŘSKÉ CENY 2020:

    Kategorie psané žurnalistiky1. Nejlepší rozhovor
    2. Nejlepší reportáž
    3. Nejlepší komentář
    4. Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek
    Kategorie audiovizuální žurnalistiky5. Nejlepší rozhovor, beseda nebo diskuse
    6. Nejlepší reportáž
    7. Nejlepší analyticko-investigativní příspěvek

    Kategorie online žurnalistiky8. Cena za inovativní online žurnalistikuZvláštní cenyNejlepší česko-slovenský kreslený vtip, komiks nebo karikatura
    Česko-slovenská cena veřejnosti (do kategorie se nelze přihlásit, nominují do ní přímo porotci napříč všemi kategoriemi)
    Cena za regionální žurnalistiku (ve spolupráci s Kondrad Adenauer Stiftung)
    Cena za Solutions Journalism – žurnalistiku orientovanou na řešení
    Cena Karla Havlíčka Borovského (do ceny nominuje Rada Novinářské ceny)
    Novinářská křepelka (do ceny nominuje Rada Novinářské ceny)

    Sledujte nás na sítích

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.