Více
    6.6 C
    Czech
    Pondělí 26. února 2024

    Podcastem roku jsou opět Opravdové zločiny, objevem roku je Pod svícnem

    Pátý ročník ankety Podcast roku má konečné výsledky. Absolutním vítězem se staly Opravdové zločiny. Veřejnost svým hlasováním rozhodla také o nejlepších českých podcastových dílech v celkem 9 tematických kategoriích. V nich se na stupně vítězů dostaly podcasty Host Lucie Výborné, Kriminálka, Brain We Are CZ, Hodina dějepichu, Kudy běží zajíc, Ve vatě, Hype-Cast a Vlevo dole. V anketě celkem hlasovalo přes 100 tisíc lidí. Objevem roku, který zvolila odborná porota, je podcast Pod svícnem. 

    Podle nejnovějšího průzkumu Nielsen a Ressolution Group více než pětina Čechů poslouchá podcasty alespoň jednou týdně. Rostoucí tuzemský zájem o podcastovou tvorbu se odrazil i na počtu hlasujících. Zatímco loni jich rozdalo hlasy kolem 75 tisíc, letos převršil počet hlasujících hranici 100 tisíc. „Zájem roste přirozeně s nárůstem trendu poslechu i tvorby podcastů. Hlavní důvody vidíme v tom, že vznikají podcasty, které necílí jen na mainstream, ale naopak si autoři a autorky vybírají i okrajová témata. Jejich popularita roste také díky tomu, jak je tvůrci ke svým posluchačům dostávají. Tam je proměna raketová. Podcasty už nejsou doménou jen několika podcastových platforem či aplikací, mnohem intenzivněji se objevují i na YouTube, formou tzv. videocastů, anebo na různých platformách dedikovaných přímo digitálním tvůrcům pro distribuci i monetizaci jejich obsahu. Vznikají k nim obsahové newslettery, off‑line eventy a další přidružené aktivity. Díky tomu přirozeně roste i počet zapojených do této v česku jedinečné ankety. Oproti loňsku jsme zaujali o více než pětadvacet tisíc lidí víc,“ říká Lubor Zoufal, který má na starost digitální produkty ve společnosti Active Radio, jež anketu vymyslela.

    VÝSLEDKY

    Veřejnost rozhodovala svými hlasy o umístění podcastů v hlavní kategorii Podcast roku, ze které vzešli vítězové v celkem devíti tematických kategoriích (Zpravodajství a publicistika, Talk show, Veřejnoprávní, Zábava, Životní styl a zdraví, Vzdělávací, True Crime, Sport, Byznys a osobní finance). Kromě toho se jejich hlasy sečetly pro vyhlášení absolutních vítězů. Absolutní vítězství obhájil z loňska podcast Opravdové zločiny někdejších moderátorek Evropy 2 Lucie Bechynkové a Barbory Krčmové.

    Absolutní vítězové (nejvíce hlasů od fanoušků)

    1. místo: Opravdové zločiny
    2. místo: Hype-Cast
    3. místo: Vlevo dole

    Zpravodajství a publicistika

    1. místo: Vlevo dole
    2. místo: Kecy a politika
    3. místo: Vinohradská 12

    Talk show

    1. místo: Host Lucie Výborné
    2. místo: U Kulatého stolu
    3. místo: BROCAST

    Veřejnoprávní 

    1. místo: Kriminálka
    2. místo: Vinohradská 12
    3. místo: Host Lucie Výborné

    Zábava

    1. místo: Hype-Cast
    2. místo: Neplecha ukončena
    3. místo: Fantastický Podcast

    Životní styl a zdraví

    1. místo: Brain We Are CZ
    2. místo: LOG
    3. místo: Aura.

    Vzdělávací

    1. místo: Hodina dějepichu
    2. místo: Příběh, který se opravdu stal
    3. místo: Přepište dějiny

    True Crime

    1. místo: Opravdové zločiny
    2. místo: KRIMI PŘÍBĚHY
    3. místo: Kriminálka

    Sport

    1. místo: KUDY BĚŽÍ ZAJÍC
    2. místo: Podry & Vacíno
    3. místo: Za čárou

    Byznys a osobní finance

    1. místo: Ve vatě
    2. místo: Investiční podcast Vojta Žižka
    3. místo: Škrty
    4. Další kategorií je pak ocenění Objevů roku, o kterých rozhoduje odborná porota. Letos v ní usedli například Martin Groman, autor podcastu Přepište dějiny, Terézia Ferjančeková a Zuzana Kašparová z podcastu Vyhonit ďábla, Adam Dunovský spojený s BROCASTEM, filmový kritik a moderátor Aleš Stuchlý, novinář Václav Dolejší, moderátor rádia Evropa 2 Jakub Kotek či Eliška Vyhnánková, známá konzultantka a lektorka využívání sociálních sítí. Společně vybrali tři nejpovedenější díla roku 2023 na podcastové scéně. Dle jejich hlasování se největším objevem letošního roku stal podcast Pod svícnem, který mapuje prostřednictvím rozhovorů příběhy obětí domácího násilí. Vzniká pod hlavičkou stejnojmenné nezávislé iniciativy, kterou v roce 2022 založily Michaela Studená a Barbora Urbanová s cílem edukace společnosti a změny legislativy v této oblasti. Vychází ve spolupráci s webem Novinky.cz.

    Objev roku

    1. místo: Pod svícnem
    2. místo: Hodina dějepichu
    3. místo: SwagHranice násilí Investiční podcast Vojta Žižka

    (získali od poroty stejné množství hlasů)

    ZPŮSOB HLASOVÁNÍ  A VYHLÁŠENÍ

    Hlasování probíhalo od 9. května do 5. června na webových stránkách www.podcastroku.cz a veřejnost mohla hlasovat až pro pět svých nejoblíbenějších podcastů (a minimálně pro jeden). Podle umístění podcastu ve formuláři získal pořad příslušný počet hlasů (1. místo ve formuláři znamenalo 5 hlasů, 5. místo ve formuláři získalo podcastu 1 hlas). Vybírat mohli ze všech českých podcastů, které vydaly alespoň jeden díl v termínu od 1. 5. 2022 až po 1. 5. 2023. Vyhlášení pak proběhlo, již tradičně, v Radlické kulturní sportovně v Praze 5, slavnostním vyhlášením jednotlivých kategorií provázel youtuber a politický komentátor Jan Špaček.

    Ti nejlepší si převzali ceny vyrobené v dílně designera Lukáše Rejmonta. Tvar plastiky vychází z původního iPodu, na kterém lidé začali první podcasty poslouchat. Lukáš nahrál na telefon audio stopu jeho dcery Marie Violy, která vyslovila sousloví „Podcast roku“ a tuto křivku zaznamenanou v telefonu vyřízl vodním paprskem do masivu z mosazi. V minulosti navrhoval hudební ceny pro rádio Evropa 2, Mistrovství světa ve Snowboardingu, Prague Design Week, České a Slovenské Mistrovství v surfingu konané ve Francii nebo Český snowboarding.

    Anketu Podcast roku pořádá skupina Active Radio a.s. a Český rozhlas. Hlavním partnerem jsou od letošního ročníku Seznam Zprávy. Dalšími partnery jsou Czech News Center, Evropa 2, Frekvence 1 a Youradio Talk.

    Active Radio a.s. je multimediální skupina vlastnící rádia Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Bonton, Rádio Dance, Youradio a Youradio Talk. Patří jí rovněž dětský projekt Pigy. Provozuje řadu online médií, streamingových audio služeb, sdružuje skupiny fanoušků na sociálních sítích a pořádá eventy. Divize NoLimits ročně pořádá akce pro více než 100 tisíc osob. Od roku 2018 patří holdingové společnosti Czech Media Invest.

    Sledujte nás na sítích

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.