Více
    6.6 C
    Czech
    Pondělí 26. února 2024

    Start zdicího robota. První stavbou je průmyslová hala v Šumperku

    Zdroj:GEMO

    Zdicí robot od Wienerbergeru poprvé vyjíždí na reálnou stavbu. V Šumperku se s olomouckou stavební firmou GEMO podílí na výstavbě haly pro soukromého investora. Sériová výroba robotů začne během podzimu, příští rok si pak stavebníci budou moci pronajmout celkem sedm robotických pomocníků. Každý z nich zastane práci až pěti zedníků. 

    • Stojíme na prahu budoucnosti stavebnictví, kde hlavní roli převezme pokračující digitalizace. Jsme rádi, že se Wienerberger řadí mezi lídry na trhu i v oblasti inovací a robotizace. Dostali jsme se do fáze, kdy je zdicí robot připraven na reálnou stavbu. Poprvé vyzkoušíme jeho skvělé schopnosti v praxi právě v Šumperku, kde bude pomáhat se stavbou nové průmyslové haly. Doufáme, že tato spolupráce přinese referenční stavbu, která bude udávat směr, kterým se stavebnictví vydá,“ říká Petr Magda, jednatel a komerční ředitel společnosti Wienerberger. 

    Na vývoji robota se společně s Wienerbergerem, největším výrobcem pálených cihel a střešních tašek, podílí česká firma KM Robotics, inovační agentura Creative Dock a také odborníci z Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT. Wienerberger do vývoje investoval desítky milionů korun. Projekt podpořila také Technologická agentura ČR sumou 35,6 milionu korun.

    • Společně přicházíme se zcela novým řešením, jaké se na stavebním trhu ještě neobjevilo. Tento obor je, co se automatizace týká, stále v plenkách. A protože roboti běžně pracují v jiných odvětvích průmyslu, rozhodli jsme se tuto myšlenku zrealizovat i na stavbách. Hlavním cílem bylo vyvinout natolik dokonalého robota, aby se stal běžným zařízením, které se bude každodenně používat na stavbách. Základem úspěchu jsou jeho tři klíčové vlastnosti: rychlejší, přesnější a hlavně neúnavný. Robota jsme vyvíjeli několik let a jsme velmi rádi, že se nyní uplatní v praxiPodpora ze strany výzkumných organizací dokazuje, že jsme se vydali správným směrem,“ říká Štěpán Kočí a Jakub Maršík, autoři projektu a spolumajitelé KM Robotics.

    Sériová výroba robotů začne na konci letošního roku, na jaře 2024 jich bude k pronájmu sedm. Wienerberger se je nechystá prodávat, ale bude je stavebním firmám pronajímat. Cenu za pronájem bude určovat na základě objemu robotem vyzděného zdiva. Robot pracuje se speciálními cihlami Porotherm 30 RR Profi Dryfix (Robot Ready), které mají na čelních stranách speciální drážky umožňující mu pevný úchop.

    Svým ramenem dosáhne do výšky bezmála tří metrů a dokáže pracovat bez přestávky tempem až deset metrů čtverečních vyzděného zdiva za hodinu. To znamená, že zdí dvakrát rychleji než konvenční parta zedníků. Potřebuje k tomu pouze přívod elektřiny a vody.

    Zdicí robot se tak v současné době hodí především pro stavbu dlouhých rovných stěn, jako jsou obvodové zdi obchodních domů, škol nebo průmyslových hal. Do budoucna bude přizpůsoben dalším typům staveb a řešení. V Šumperku robot pomáhá s výstavbou nové části průmyslového závodu společnosti DORMER Pramet. Společnost se zabývá výrobou nástrojů pro obrábění kovů. Používá nejmodernější technologie včetně náležitě vybavené výroby.

    První stavbu průmyslové haly v Šumperku zdicím robotem zaštiťuje olomoucká stavební firma GEMO. „Těší nás, že jsme nalezli vhodnou příležitost tímto navázat a zároveň prohloubit naší mnohaletou spolupráci se společností Wienerberger a mohli se tak svým dílem podílet na další fázi vývoje robota, a to vytvořením podmínek pro jeho přímé nasazení na námi realizované stavbě. Zároveň jsme rádi, že se nám podařilo najít investora, který vnímá potřebu neustálého zlepšování, digitalizace a robotizace v průmyslu i stavebnictví stejně intenzivně jako my v GEMu. Pevně věříme, že se v budoucnosti zapojením zdicího robota do praxe podaří alespoň částečně vykrýt nedostatek lidských zdrojů ve stavebnictví, se kterými se potýká trh práce,“ říká Ondřej Foukal, ředitel Divize Morava, Slovensko ze společnosti GEMO a.s.

    Projekt FW03010304, Výzkum a vývoj robotického systému pro automatizované zdění z cihelných bloků je spolufinancován se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci Programu TREND.

    Robotické zdění vyvíjeno ve spolupráci s CIIRC ČVUT.

    Společnost Wienerberger s. r. o., je největším výrobcem pálených cihel a střešních tašek v České republice. Její portfolio na trhu v ČR nyní zahrnuje zdicí systém Porotherm, pálenou střešní krytinu a doplňky střech Tondach, obkladové a lícové cihly Terca, keramickou dlažbu Penter a betonové produkty Semmelrock. Wienerberger s. r. o., je součástí nadnárodního koncernu Wienerberger Group, který představuje největšího světového výrobce cihel a současně lídra v produkci pálených střešních krytin v Evropě. Více informací na www.wienerberger.cz.

    Sledujte nás na sítích

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.