Více
    6.6 C
    Czech
    Pondělí 26. února 2024

    Češi v zahraničí při placení utratí více, než by museli. Jde to levněji a bezpečněji, říká Twisto

    Zdroj:Twisto

    Na letní dovolenou do zahraničí podle agentury IPSOS letos vyrazí 63 % Čechů. Podle studie VISA pak 79 % Čechů v zahraničí platí kartou nebo chytrým mobilem a hodinkami. 58 % z nich přitom plánuje používat svou běžnou platební kartu, kterou platí v Česku. Český fintech Twisto však varuje, že směnné kurzy na bankovních platebních kartách mohou dovolenou zbytečně prodražit. Například karty Twisto vydávané Mastercard v tarifu Premium nabízí až o 3 % výhodnější směnné kurzy než banky, vyšší zabezpečení a základní cestovní pojištění. Při používání karty Twisto navíc uživatel neriskuje zneužití vlastních prostředků jako v případě debetní karty. 

    • „Na dovolené bychom neměli zapomínat na bezpečnost a rozumný přístup k financím. Turisté narážejí na problémy při placení, někdy se stávají oběťmi podvodů. Než vyrazíte na cesty, zamyslete se také nad tím, jak budete v destinaci platit. Vhodnou platební metodou totiž můžete ušetřit například na směnných kurzech a lépe ochráníte své peníze před zneužitím. V Twistu chceme být pro uživatele spolehlivými parťáky i na cestách, proto jim nabízíme bezpečnější platební karty, výhodné směnné kurzy a další služby, které se na cestách vždycky můžou hodit,“ vysvětluje Jan Hanzlík, country manager pro Českou republiku v Twistu.

    Právě výrazně lepší směnné kurzy, než většinou nabízejí banky při platbách jejich kartou, jsou jednou z možností, jak na dovolené snadno ušetřit. Český fintech Twisto svým uživatelům v tarifu Premium poskytuje základní směnný kurz vydavatele Mastercard, ke kterému si neúčtuje žádnou vlastní marži. Cestovatelé tak mohou při placení s kartou Twisto ušetřit v závislosti na konkrétní měně až tři procenta z útraty. To může v rámci celé dovolené znamenat úsporu stovek až tisíců korun, na kterou uživatele na konci měsíce upozorní aplikace. Další výhodou je například základní cestovní pojištění pro celou rodinu s krytím až do 3 milionů korun za osobu.

    Nejbezpečnější placení v zahraničí

    Na turisty v zahraničí čeká při placení mnoho nástrah. Až čtvrtina lidí podle průzkumu STEM/MARK stále preferuje platit v zahraničí v hotovosti, z toho 79 % si peníze směňuje ještě v českých směnárnách. Zbytek hotovost vybírá v destinaci buďto z bankomatů, případně ve směnárnách. Na obou místech na ně však čekají nástrahy, které je mohou o peníze připravit. V případě bankomatů jsou to dynamické konverze měn (DCC), v případě směnáren nevýhodné netransparentní kurzy. Twisto proto doporučuje vždy, když je to možné, platit kartou.

    • „Platba kartou je bezpečnější, zvláště tou virtuální, která je navíc zabezpečena dalšími bezpečnostními prvky Apple Pay a Google Pay, jako je otisk prstu. Zároveň je takřka nemožné je ukrást nebo opsat jejich údaje. Fyzické karty od Twista je také těžší zneužít, protože na sobě nemají napsaný třímístný bezpečnostní kód, který uživatel najde pouze v aplikaci. Aplikace na každou transakci upozorní a je z ní možné kartu zablokovat. V případě zneužití Twisto karty navíc nečelí uživatel zablokování vlastních finančních prostředků jako při zneužití debetní karty. Twisto by proto nemělo chybět v digitální nebo fyzické peněžence žádného cestovatele,“ popisuje Hanzlík.

    Více o službě Twisto

    Twisto představuje chytré řešení pro platby a nakupování a už v roce 2013 jako první v ČR zavedlo odložené platby, známé také pod zkratkou BNPL (buy now pay later, nakupuj teď, plať později). Díky funkci Twisto Pay lze na jedno kliknutí, bez registrace a zdarma platit internetové nákupy, na jejichž úhradu mají zákazníci 30 dní. Registrovaní uživatelé pak mají možnost využít k placení Twisto kartu (vydanou Mastercard) – virtuální nebo fyzickou, zaplatit mobilem díky Apple Pay nebo Google Pay, vyrovnat faktury jejich vyfocením nebo snadno rozdělit společný účet mezi kamarády s funkcí Twisto Split. Splatnost nákupů s Twisto účtem je 45 dní. Twisto také umožňuje nákup na splátky s okamžitým schválením a Nákup na třetiny bez navýšení. V roce 2018 firma úspěšně vstoupila také na polský trh.

    Doplňující informace k tiskové zprávě

    Nedávné tiskové zprávy

    Sledujte nás na sítích

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.