Více
    8 C
    Czech
    Neděle 12. května 2024

    Digitální novinky oceňuje 9 z 10 lidí, nejužitečnější je platba mobilem nebo hodinkami

    Poslední rok urychlil digitalizaci a automatizaci služeb poskytovaných firmami zákazníkům. 89 % lidí považuje alespoň některé z inovací poslední doby za užitečné. Pro nejvíce zákazníků je přínosná možnost platby chytrým telefonem nebo hodinkami, za užitečnou ji považuje téměř polovina lidí. Dále zákazníci oceňují hlavně možnost vyřídit vše nezbytné online a rychlejší vyřízení objednávek. Vyplývá to z čerstvého průzkumu společnosti Enehano Solutions, která pomáhá firmám s digitální transformací. 

    Aktuální průzkum mezi více než 500 respondenty ukázal, že velká většina zákazníků oceňuje nové praktické přínosy automatizace či digitalizace, se kterými se v poslední době může setkat. Jen 11 % lidí nepovažuje žádnou z těchto novinek za užitečnou. „Je to dáno i tím, že většina firem v poslední době využívá při digitální transformaci zákaznicky orientované platformy. Ty umožňují mít veškerá potřebná data o zákazníkovi v reálném čase. Historie klienta, jeho potřeby i komunikace je uložena na jednom místě a zaměstnanci napříč firmou se mohou soustředit na budování vztahu a důvěry se zákazníkem,” říká Jiří Mach, CEO Enehano Solutions. 

    Zbytečná peněženka  

    Novinku, kterou označilo za užitečnou nejvíce zákazníků, jsou platby chytrým telefonem nebo hodinkami. Konkrétně si jich to myslí 46 %. Ani zdaleka se ale nejedná jen o nejmladší generaci nebo fanoušky technologií. Za užitečné považuje placení tímto způsobem téměř polovina lidí i ve věku kolem 60 let. 

    Online, zn. všechno

    Podobně přínosná jako platba telefonem či hodinkami je podle zákazníků i kompletní digitalizace služeb. Vyřídit z pozice zákazníka všechny potřebné úkony u banky, operátora, dodavatele energií či jiné firmy online, je užitečné pro 42 % lidí. „Zde je vidět velký posun firem v zavádění omnichannel komunikace, tedy komplexního přístupu, který si klade za cíl efektivně komunikovat se zákazníkem prostřednictvím všech dostupných kanálů,“ popisuje Michal Peška, jednatel a CSO Enehano Solutions.

    Třetí největší počet zákazníků kvituje, že se automatizace a digitalizace pozitivně podepsala pod rychlostí vyřizování jejich objednávek z internetových obchodů. Tento přínos oceňuje 40 % zákazníků. „Logistické firmy přitom již téměř rok zažívají velký nápor na objem přepravovaných zásilek. I za jejich zvládnutím stojí kompletní digitalizace systému pro řízení vztahů se zákazníky. Výsledkem celého procesu je pak vedle rychlejšího vyřizování objednávek i menší chybovost a jednodušší reklamační proces,“ popisuje Peška.  

    Méně plevelu

    Tyto tři přínosy jsou vnímány nejhojněji, ale určitě nejsou jediné. Celá pětina zákazníků například považuje za užitečnou personalizovanou nabídku produktů a služeb, tedy nabídku podle jejich zájmů a preferencí. “Méně obtěžování irelevantními nabídkami v e-mailech, ve vyhledávačích, na bannerech i na sociálních sítích by mělo být jedním z hlavních přínosů podrobné analýzy cesty zákazníka a jeho komplexního profilu, který o něm firmy mohou díky CRM systémům mít,” vysvětluje Jiří Mach.  

    Za užitečné považují zákazníci také některé dílčí nástroje a služby, které postupující digitalizace a automatizace nabízí. 22 % označuje za přínosné výběry z bankomatu bez potřeby karty a 19 % zákazníků považuje za užitečný biometrický podpis. Například chytrý chatbot zatím v globálním měřítku není zákazníky tak oceňován, avšak v nejmladší věkové kategorii do 26 let ho považuje za užitečný čtvrtina lidí.        

    O společnosti Enehano Solutions:

    Průkopníci digitální transformací, kteří od roku 2016 zefektivňují podnikání firem v oblasti prodeje, zákaznického servisu nebo marketingu, a to hlavně skrze implementaci a rozvoj platformy Salesforce. Mezi klienty Enehana patří největší značky u nás, v čele s velkými bankami, pojišťovnami nebo mobilními operátory. Pomáhá ale také menším a začínajícím firmám, které mají velké ambice vyrůst nebo expandovat do zahraničí. Kromě ČR má Enehano zkušenosti s prací pro klienty v USA, Německu, na Slovensku a také ve Švédsku. Více informací na www.enehano.cz

    Sledujte nás na sítích

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.