Více
    14.7 C
    Czech
    Pátek 10. května 2024

    Digitální služby, demografické změny i krytí kybernetických rizik přinesou pojistitelům nové příjmy

    Rostoucí poptávka po digitálních pojistných službách, nové technologie, demografické změny a proměňující se zákaznické preference ovlivní příjmy z pojišťovnictví, vyplývá z nové studie Insurance Revenue Landscape 2025: Innovate for Resilience společnosti Accenture.  

    Díky lépe cíleným nabídkám, jež jsou postavené na reálných datech, která mají pojistitelé o svých zákaznících, vznikají možnosti nových příjmů ze současných tradičních pojistných produktů. 

    Zvýšení příjmů může přinést i nabídka digitální interakce, jelikož zákazníci si pojištění stále častěji sjednávají skrze různé digitální kanály a platformy třetích stran. 

    Výzkum dále ukazuje, že navzdory globální recesi v roce 2020 by do konce roku 2025 mohl  celosvětový pojišťovací průmysl vzrůst až o 22 %. „Aktuální urychlení přechodu na digitální kanály může navýšit příjmy z tradičních pojistných produktů. Pojistitelé, kteří zavedou nové technologie a nabídnou zákazníkům zajímavější zkušenost skrze digitální kanály, mají větší šanci udržet se na špici. Pozice konzervativních hráčů, kteří jsou v přijímání nových technologií pomalejší, tak může být ohrožena, a jejich místo mohou nahradit  hráči, kteří technologie integrují rychleji a flexibilněji,“ říká Jiří Sobola, Managing Director Accenture ČR pro oblast pojišťovnictví. 


    Nové příjmy plynou i z demografických změn

    Pojišťovny také budou soutěžit o růst tržeb v oblasti služeb spojených se zdravím a wellness, zejména vytvářením partnerství v digitálních ekosystémech. „Pojistníky lze odměňovat na základě zdravého životního stylu nebo jim poskytovat informace o nutnosti lékařského vyšetření či zákroku díky včasnému rozpoznání počínajících symptomů, uvádí Jiří Sobola a dodává: Nové příjmy mohou plynout i z demografických změn jako je stárnoucí populace – předpokládá se, že do roku 2050 bude až čtvrtina obyvatel Evropy a Severní Ameriky starší 65 let. Se zlepšující se kvalitou života a lékařské péče se zvyšuje doba dožití a nové inovativní produkty umožní pojišťovnám lépe obsloužit potřeby seniorů, zlepšit kvalitu jejich života a oddálit potřebu dlouhodobé zdravotní péče, případně snížit náklady, které taková péče vyžaduje.“ Jako konkrétní příklad lze uvést nositelný pás, který sleduje pohyb seniora a v případě pádu jej také ochrání před zraněním pomocí airbagu. Díky tomu se lze vyhnout náročné a zdlouhavé léčbě plynoucí z případné zlomeniny a zároveň eliminovat náklady, které by s takovou léčbou byly spjaty.

    Zajímavá je pro pojistitele i generace mileniálů, někdy též označovaná jako generace Y. Ta je ochotna více sdílet osobní data, pokud výměnou dostane lepší nabídky – například ve formě snížených cen pojistného nebo slev na jiné produkty. 


    Vzrůstající riziko kybernetických hrozeb  

    Dodatečné příjmy z pojistných služeb může přinést krytí nově se objevujících rizik, například rozšiřujících se kybernetických hrozeb. Díky zvyšující se frekvenci práce z domova a sdílení různých zařízení v rámci jedné domácnosti roste i počet hackerských útoků, které často mají za následek  odcizení důležitých dat majitele zařízení. Velké společnosti, zejména výrobní či energetické podniky a spediční firmy, které více využívají propojených zařízení v rámci IoT se budou chtít více jistit proti různým typu malwaru, který může tato sdílená zařízení napadnout. 

    Sledujte nás na sítích

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.