Více
    4.4 C
    Czech
    Středa 4. prosince 2024

    Facebook už není pro mladé a na sítích trávíme 2 a půl hodiny denně

    Doba, kterou Češi věnují sociálním sítím je stále nejvyšší v historii. Průměrně na nich strávíme denně zhruba dvě a půl hodiny a 16 % z nás pak dokonce více než 4 hodiny za den. Vyplývá to z výsledků průzkumu AMI Digital Index, který už šestým rokem mapuje trendy v používání sociálních sítí u uživatelů internetu v České republice a letos nově i na Slovensku. Letošní průzkum také poprvé sleduje trendy mezi populací nad 60 let. U starší generace je podle výsledků nejpopulárnější Facebook, na kterém tráví nejvíce času ze všech sociálních sítích a zároveň jsou nejčastějšími přispěvateli. Mladší generaci naopak více táhnou dynamické a vizuálně zaměřené sítě jako TikTok, Instagram Stories nebo Snapchat. 

    Už loňská data ukázala, že s nástupem pandemie doba strávená na sociálních sítích vzrostla a ani letos se tento čas nesnížil. Hodně zajímavý je však také trend postupného nárůstu oblíbenosti tradičních sociálních sítí mezi vyššími věkovými skupinami nebo spíše postupného stárnutí jejich uživatelů,“ vysvětluje Marek Stránský, Managing Partner AMI Communications.

    Čas, který věnujeme sítím, od začátku pandemie neklesl. Naopak se zvýšil počet těch, kteří na sítích tráví ještě více než hodinu za den. Přes 60 minut denně teď se sociálními médii tráví přes 67 % Čechů a dokonce 78 % Slováků. Slováci vedou i v průměrné době, kterou na sítích stráví – 183 minut, tedy více než o půl hodiny déle než Češi. Za poslední dva roky v Česku také vzrostl počet lidí, kteří sítě navštěvují každý den, a to na více než čtyři pětiny populace (76 %). Nejčastěji jsou na sociálních sítích mladší lidé do 29 let, denně je používá 95 % z nich.  

    Facebook je doménou starší části populace

    Dlouhodobě nejpopulárnějšími sociálními médii jsou YouTube a Facebook, se kterými má zkušenost 9 z 10 Čechů starších 15 let, stejně tomu je na Slovensku. Zejména Facebook se nyní stává doménou hlavně starší generace, alespoň jednou týdně na něj přispívá 36 % Čechů od 45 do 60 let a dokonce i 33 % uživatelů starších 60 let. Rozdíl je patrný hlavně při srovnání s uživateli do 30 let, kteří na Facebook alespoň jednou týdně přispívají pouze v 15 % případů. I na Slovensku má starší generace na Facebooku hlavní slovo, alespoň jednou za týden napíše příspěvek 45 % Slováků mezi 45-60 lety. Oproti Česku je ale přidávání příspěvků stále relativně populární i mezi mladší generací (29 %). 

    Co se týče četnosti používání sítí, u Facebooku vede věková skupina mezi 30-45 lety, která s ním tráví nejvíce času (83 %), mladší i starší skupiny jsou na tom vyrovnaně, Facebook navštěvuje okolo 70 % z nich. „Stárnutí populace na Facebooku sledujeme už několik let. Mladší lidé se čím dál častěji orientují na novější a rychlejší formáty. Fungují primárně na vizuálním obsahu, který je pro ně přitažlivější,“ vysvětluje Vladan Crha, ředitel AMI Digital. Mezi oblíbené sítě, zvlášť mezi mladší generací, patří Instagram, který svou pozici už několik let po sobě výrazně posiluje. Aktuálně má s Instagramem zkušenost 54 % Čechů. 

    Rychlejší formáty táhnou mladou generaci

    Meziročně nejvýraznější nárůst zaznamenal TikTok, který nyní využívá pětina (21 %) populace ČR. Síť, která cílí především na mladé, je mezi nimi také nejpopulárnější, ve věku do 30 let s ním má zkušenost každý druhý. Stejně jako loni, i letos zůstává v oblibě formát Stories – jak na Facebooku, tak Instagramu. Facebookové příběhy sleduje 71 % mladých a Instagramové 88 % uživatelů do 30 let. Na Slovensku je trend mezi mladými podobný. I zde popularita sítě s krátkými videi roste, Tiktok používají dvě pětiny (41 %) z nich. Stories jsou na Slovensku také úspěšné, na rozdíl od ČR jsou ale oblíbenější ty na Facebooku, se kterými mají zkušenost čtyři pětiny lidí do 30 let. Instagramové příběhy alespoň příležitostně používá 78 % Slováků mladších 30 let.     

    Sledujte nás na sítích

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.