Více
    15.2 C
    Czech
    Neděle 12. května 2024

    Jubilejní 5. ročník prestižní soutěže Kanceláře roku spouští registraci přihlášek

    Jubilejní 5. ročník prestižní soutěže Kanceláře roku, do kterého se za dosavadní historii soutěže přihlásilo více než 500 výjimečných kancelářských realizací, spouští dnes registraci přihlášek. Mimo to letos organizátor soutěže, společnost Prochazka & Partners, přichází s celou řadou novinek. Tou největší je přesun slavnostního galavečera na léto a namísto interiéru Paláce Žofín se největší designová událost roku bude konat v prostorách zahrad. Hosté se tak mohou těšit na kouzelnou gala garden party v samém srdci Prahy. Díky přesunu galavečera na letní měsíce mají soutěžící více času na přípravu svých přihlášek – hlásit do soutěže se tradičně mohou jak architektonická studia, tak samotné firmy. Registrace bude otevřena až do 30. dubna 2021. 

    „V loňském roce vznikla celá řada úžasných kancelářských realizací, které si zaslouží soutěžit o prestižní ocenění, kterým titul ‚Kanceláře roku‘ bezpochyby je. Vidíme, že nyní samotný koncept a užití kanceláří prochází u velké části firem změnou paradigmatu. O to důležitější je docenit firmy, které se v současné nelehké době snaží vytvořit to nejlepší zázemí pro své lidi. Každá doba má svá specifika a jménem poroty mohu vyjádřit očekávání, že se letos opravdu těšíme na realizace, které vznikly v době pandemické. Svým způsobem jsou totiž začátkem nového trendu,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners a zakladatel soutěže Kanceláře roku.

    Důvod přesunu slavnostního galavečera z ledna na léto je nasnadě – i díky plánované vakcinaci očekáváme jak lepší epidemiologickou situaci, tak i možnost organizovat akce pod širým nebem. Prestiž soutěže, rostoucí počet přihlášených i kvalita realizací si zaslouží adekvátní podobu slavnostního galavečera. 

    „Naše soutěž je po právu tím nejprestižnějším oceněním v oblasti kancelářských realizací. Od svých počátků jsme prošli neuvěřitelnými změnami a odborná porota má každoročně čím dál těžší roli při hlasování o tom, kdo v dané kategorii zvítězí. Každoročně totiž roste, jak počet přihlášených projektů, tak i jejich kvalita. Soutěžící interiéry kvalitou svého pracovního prostředí s přehledem uspějí i v mezinárodní konkurenci. Velmi mě zajímá, jak pandemie a vyšší podíl práce z domova ovlivnila realizace, které se letos budou ucházet o ocenění ‚Kanceláře roku‘,“ říká Petr Zahálka, obchodní ředitel společnosti ProInterier a člen odborné poroty soutěže Kanceláře roku. 

    Výjimečné kancelářské interiéry firem v České republice letos soutěží v devíti kategoriích, do kterých se mohou soutěžící přihlásit:

    • Nejlepší regionální kancelář 
    • Kancelář nad 5.000 m2 
    • Kanceláře finančních institucí
    • Advokátní kanceláře
    • IT kanceláře
    • Poradenské kanceláře
    • Kanceláře 21. století
    • Hub & Co-working kanceláře
    • Employee friendly kanceláře

    Pomyslnou desátou kategorií pak je speciální Cena poroty, udělovaná napříč všemi soutěžními kategoriemi. Jejím cílem je ocenit výjimečný přínos pro architekturu a design.

    „V rámci hodnocení soutěžních realizací se zaměřujeme i na kvalitu pracovního prostředí. Tu bezpochyby ovlivňuje i výběr kvalitního typizovaného i atypického nábytku. V souvislosti s aktuálními hygienickými opatřeními ve firmách jsme navíc svědky většího dělení pracovního prostoru. Díky tomu se tak vytváří zázemí a místa pro setkávání pro jednotlivé týmy,“ dodává Jiří Zavadil, Managing Director společnosti Vitra a porotce soutěže Kanceláře roku. 

    Kromě kvalitního vybavení přispívá ke spokojenosti a vyšší produktivitě zaměstnanců i nižší hladina hluku v kancelářích. „Doposud se kancelářské firmy zaměřovaly primárně na snižování hluku v open-space prostorech. Nově, vlivem Covid-19, dochází nejen k využívání mobilních odhlučněných pracovišť pro jednoho i více pracovníků, ale také k intenzivnějšímu rozdělování celých kanceláří na menší celky, mj. díky akustickým proskleným příčkám. V takto vytvořených menších místnostech pak vzrůstá zájem o prvky potlačující ozvěnu jako jsou stropní obklady či dokonce akustické obrazy na zdi. Pozitivním výsledkem všech těchto úprav je zvýšení bezpečnosti a produktivity pracovníků v kancelářích,“ říká Jaroslav Vendl, spoluzakladatel společnosti SilentLab a porotce soutěže Kanceláře roku.  

    O soutěži Kanceláře roku

    Soutěž kanceláře roku vznikla v roce 2016 a nyní probíhá již její 5. ročník. Odborná porota hodnotí interiéry z hlediska výjimečnosti a designu prostor, inovace (technologické, materiálové, praktické), atmosféry prostředí, a především kvality pracovního prostředí. Napříč všemi kategoriemi oceňuje atraktivitu pracovního prostředí a nakolik je kancelář příjemným místem k bytí, což nabývá na významu hlavně vzhledem k tomu, jak velkou část svého času většina z nás tráví v kanceláři. Vítězové budou vyhlášeni na závěrečném galavečeru během léta v zahradách Paláce Žofín, na který budou pozvání zástupci všech přihlášených společností. Více o soutěži na novém webu www.kancelareroku.cz

    Sledujte nás na sítích

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.