Více
    19.1 C
    Czech
    Pátek 10. května 2024

    Kdo si chce udržet náskok v on-line prodeji, musí investovat do videa, AI a virtuální i rozšířené reality

     E-shopy a online obchod jsou teď díky minulému lockdownu na koni. Ale dlouhodobě, pokud si chtějí své výhody udržet, tak musí dohnat některá manka, která jim z principu náleží. Je to hlavně absence fyzického kontaktu zákazníka se zbožím a díky tomu i nejistá důvěra a celkový pocit z nákupu. Online retail se chystá problémy řešit pomocí technologií. Na řadě jsou zejména videokomunikace, umělá inteligence a virtuální realita.

    Jak může zákazník dobře určit kvalitu produktu, jeho řemeslné zpracování, rozměry bez toho, aby věc fyzicky viděl a mohl ji vyzkoušet? Fyzický kontakt poskytuje kontrolu a vytváří důvěru. I když zákazníci milují pohodlí digitálního obchodu, mohou mít problém s nákupem produktů, které osobně nezažili. Značky se tak snaží řešit tento chybějící fyzický kontakt. 

    „Aby firmy dlouhodobě vydělávaly na online obchodě, musí zákazníkům nabízet zkušenosti s produktem a službami, které je nadchnou a pohltí. A to ještě více, než kdyby si jej fyzicky prohlédli. Mnoho světových firem tento fakt již chápe. Dle našeho průzkumu je dnes plných 64 % společností odhodláno investovat do posunu tímto směrem, říká Martin Šrůma, konzultant pro oblast retailu Accenture ČR.

    Videoprodej módy

    Je pravděpodobné, že se v České republice více rozšíří v zahraničí již oblíbený „video shopping“, kdy přímo z obchodů, případně s podporou sociálních médií, lze k prodeji využít videostream. 

    Jedním z příkladů odvětví, které musí dlouhodobě bojovat o své místo na slunci, je online prodej módy. „Móda se nyní díky covidu prodává stále více přes e-shopy. A online prodejci se snaží absenci fyzického výběru dohnat přes video. Příkladem může být třeba online módní poradce značky obuvi Baťa, který pomocí videohovoru pomůže zákazníkovi s výběrem bot,“ říká Michal Černý, zástupce společnosti Lifesize v ČR.

    Umělá inteligence vyhodnotí, kdy si můžete vracené zboží nechat. Peníze vám přesto vrátí

    Novinkou a vstřícným gestem pro zákaznickou zkušenost při online nakupování je také řešení vracení zboží, které si zákazník objednal, ale nakonec jej z nějakého důvodu nechce. A s růstem objemů online nákupů rostou i takovéto vratky. 

    Někteří online prodejci v USA přišli s novou strategií. Lépe než nákladným způsobem vracet zboží se jim vyplatí zákazníkům zboží nechat, a peníze jim přesto vrátit. Případy, kdy tuto možnost využít a kdy ne pak vyhodnocuje umělá inteligence. Porovnává nákupní historii zákazníka, ale také náklady na dopravu zboží zpět do skladu.

    Virtuální a rozšířená realita již pomáhá v prodeji aut

    Společnostem, které vyrábějí a prodávají hodnotné produkty, například automobily, se vyplatí investovat do pokročilé technologie podporující prodej. „Virtuální realita může zprostředkovat bohatší a interaktivnější zkušenost s poptávaným modelem vozu, zákazník získá lepší představu o produktu jako celku, možných variacích, barvě, nebo doplňcích. Rozšířená realita pak umožní vizualizaci konfigurovaného vozu v garáži, nebo před zákazníkovým domem. Prodejní společnosti válčí v digitálním světě o zákazníka a vylepšená, inovativní zákaznická zkušenost, je jedním z klíčových faktorů pro výběr produktu. Pokročilá digitalizace prodejních kanálů může nejen vylepšit zákaznickou zkušenost a zvýšit prodeje, ale přispívá i ke zlevnění fyzického prodejního řetězce,“ uzavírá Jaroslav Blažek, regionální technologický ředitel poradenské firmy Accenture.

    Sledujte nás na sítích

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.