Více
    6.1 C
    Czech
    Pondělí 26. února 2024

    Maratony pohovorů už neletí. Generace Y a Z při hledání práce ocení rychlost a zpětnou vazbu

    Trendy v náboru zaměstnanců v posledních letech ovlivnila pandemie koronaviru, ale i rozvoj digitálních technologií. Na trh práce navíc vstupují nové generace Y a Z, které mají odlišnou představu jak o firemních benefitech, tak i o samotném průběhu výběrového řízení. A právě při hledání nových kolegů by se firmy měly řídit současnými trendy.

    Samotný proces výběru zaměstnanců by neměl být zbytečně složitý. Dlouhé prodlevy odpovědí a několik kol výběrových řízení jsou ztrátou času pro zaměstnavatele i pro zájemce o práci. Jak vyplývá z nejnovějšího průzkumu zaměstnaneckých preferencí personální agentury Grafton Recruitment, nespokojené zaměstnance od hledání nové práce odrazuje právě dlouhý náborový proces.

    Na kvalifikované pozice ve výrobě nastoupí uchazeč v průměru zhruba po 8 týdnech od prvního pracovního pohovoru, u manažerských pozic je to asi 11 týdnů. To, jak dlouho uchazeč čeká na rozhodnutí, je vizitkou firmy. Pokud však náboráři v rámci výběrového řízení provádějí některé kroky, jako jsou reference nebo prověřování dovedností, paralelně, mohou významně ušetřit čas.

    Využívejte mobilní aplikace

    Kandidáty hledejte i prostřednictvím mobilních aplikací. Ty jsou v posledních letech velmi oblíbené. To především proto, že telefon mají skoro všichni neustále u sebe a práci si mohou hledat kdykoliv a odkudkoliv. Aplikace jsou natolik přehledné, že do nich mohou uchazeči nahrát svůj životopis, odpovídat na nabídky práce jedním kliknutím a nastavit si, aby se jim na telefonu zobrazilo, když se objeví nová nabídka práce. „Zhruba 70 procent uchazečů hledá zaměstnání přes mobilní aplikace, a to díky jednoduchému používání. Výhody pocítí i zaměstnavatel, který přes mobilní platformy inzeruje. V aplikaci si může uchazeče jednoduše třídit a doptávat se jich na doplňující informace, což celý proces výběrového řízení zpřehlední a zjednoduší,“ říká Petra Turzováz náborové platformy Alfréd Jobs.

    Jděte uchazečům naproti

    Při hledání zaměstnanců využívejte i sociální média. Právě tam je současná mladá generace velmi aktivní. A to zejména na platformách, jako je Instagram nebo LinkedIn. Vytvořte zajímavý obsah, který osloví jejich zájmy, a prezentujte vaši firmu atraktivním způsobem. Místo klasického inzerátu zkuste třeba natočit náborové video, jímž firmu i nabízenou pozici kreativně představíte.

    První setkání on-line

    Přestože při pohovorech zůstává preferovanou volbou osobní setkání, videopohovory se staly i díky koronavirové pandemii revolučním řešením pro personalisty i uchazeče. Krátké první pohovory prostřednictvím telefonních nebo video hovorů pomohou rychleji identifikovat nejvhodnější uchazeče. Setkání v on-line prostoru totiž šetří čas a náklady, snižuje rizika spojená s cestováním a umožňuje rychlejší selekci kandidátů.

    Usnadněte si výběr novými technologiemi

    V posledních letech se do procesu výběrového řízení dostávají ve větší míře moderní technologie. Zejména v případě, že se na danou pozici hlásí několik desítek až stovek uchazečů. Jednoduchou selekci kandidátů zvládne umělá inteligence. Může analyzovat životopisy a vyhledá nejvhodnější kandidáty na základě klíčových slov a kvalifikací. Nové technologie dokážou také například zhodnotit úspěšnost inzerátu ještě před jeho zveřejněním a navrhnout ho tak, aby oslovil co nejvíc uchazečů.

    Vsaďte na benefity

    Při výběru zaměstnání se uchazeč rozhoduje i podle nabízených benefitů. Odpovídající odměna totiž není všechno. Doba se mění a s ní i požadavky a přání zaměstnanců. Mezi ně patří především flexibilní pracovní doba, možnost částečného home office nebo zkrácený úvazek. Tyto benefity lákají zejména mladé. Kombinovat práci z domu s prací v kanceláři chce přes 60 % zaměstnanců ve věku do 35 let, uvádí průzkum postoje zaměstnanců Scott.Weber Workspace. „Aktuálním požadavkem je i podpora duševního zdraví. Zaměstnanci si chtějí udržovat takzvaný worklife balance a předcházet tak stresu z práce nebo případnému syndromu vyhoření. Proto vítají benefity jako psychoterapie, poradenství, masáže nebo třeba fyzioterapie,“ přibližuje současné trendy Petra Turzová z aplikace Alfréd Jobs.

    Nezapomeňte na zpětnou vazbu

    Odmítnutí neúspěšných uchazečů je jednou z nejméně příjemných součástí výběrového řízení, ale zaměstnavatelé by jej neměli odbývat. Zvláštní důraz by měli dát na zpětnou vazbu, která může být cenná pro další profesní růst kandidáta. Strohá formulace, že zaměstnavatel dal přednost někomu zkušenějšímu, kdo lépe odpovídal představám, neúspěšnému uchazeči nic neřekne ani nepřinese. Je proto vhodné zmínit konkrétní důvody, proč se náborář rozhodl jinak. S investicí do komunikace a slušného jednání se navíc vytváří pozitivní značka firmy.

    Sledujte nás na sítích

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.