Více
    6.6 C
    Czech
    Pondělí 26. února 2024

    Pět technologických trendů budoucnosti. Festival Reflect představí nejen fenomén umělé inteligence, ale také femtech, web 3.0 a život v metaverza

    Nejnovější technologické trendy se vyvíjejí a neustále se objevují nové žebříčky trendy buzzwordů. O umělé inteligenci a strojovém učení slyšíme ze všech stran už řadu měsíců. Není ale vše AI, co se třpytí. Inovace se objevují v oblasti financí, zdravotnictví, e-commerce, streamingu, cloud computingu nebo virtuální reality a metaverza. Prostředky proudící do inovativních startupů také podporují vznik moderních fondů rizikového kapitálu. Jedním z nich je středoevropský fond rizikového kapitálu Zero One Hundred, jehož zakládající partner Dušan Duffek stojí i za kyperským festivalem Reflect. Na této dvoudenní akci se představí nejzajímavější startupy a inovace ze střední a východní Evropy a Blízkého východu.

    Jeden z největších technologických festivalů současnosti představí 20. a 21. září v ulicích kyperského Limassolu nejnovější technologické inovace. Vystoupí na něm totiž desítky řečníků ze startupové komunity, kteří jako zakladatelé a partneři za těmito inovacemi stojí. Zde je pět nejžhavějších trendů a osobností, které si letos nesmíte nechat ujít.

    Náskok umělé inteligence 

    Šílenství kolem umělé inteligence stále nepolevuje a bude trendem i v příštích letech. Proto dnes stovky firem po celém světě investují prostředky do výzkumu a vývoje nástrojů využívajících AI. Vývoj strojového učení je však teprve začátkem; skutečná aplikovaná AI není jen generativním nástrojem, ale dokáže činit vlastní rozhodnutí. Právě tato technologie je ambicí společnosti GoodAI Slovakia Marka Rosy, který stojí za softwarovým a vývojářským studiem Keen Software House. Ve společnosti GoodAI propojuje vývoj AGI (obecné umělé inteligence) s hrou AI nebo vesmírným inženýrstvím. Kromě toho GoodAI pracuje také na autonomních samořízených agentech, kteří dokáží řešit všechny úkoly podobně jako člověk.

    Vychytávky v metaverzu 

    Dalším fenoménem, který se neustále vyvíjí a který je rovněž opředen určitými kontroverzemi, jsou inovace v oblasti virtuální reality a metaverza. Nejen Mark Zuckerberg, který Facebook přejmenoval na Meta, vidí budoucnost ve virtuální a rozšířené realitě. V současné době investuje do technologií virtuálního a interaktivního 3D prostoru řada renomovaných technologických společností, jako jsou Microsoft, Google, Shopify nebo Epic Games. Očekává se, že celosvětový trh Metaverse dosáhne do roku 2025 hodnoty 1,35 miliardy dolarů. Na konferenci Reflect vystoupí také osobnosti a startupy, které propojují virtuální a fyzický svět, například Woonsuk Lee, zástupce společnosti Cocone Corp. se sídlem v Japonsku a Jižní Koreji, která se zaměřuje na vývoj virtuálních avatarových krajin, v nichž mohou uživatelé vytvářet paralelní reality spolu s lidmi z celého světa. Pronikání metaverza neminulo ani módní průmysl. Svědčí o tom Institut digitální módy, založený Leanne Elliott Youngovou, jehož cílem je řídit přechod k digitálním módním inovacím prostřednictvím technologií směrem k demokratičtější a udržitelnější budoucnosti.

    Propojení na webu 3.0

    Byli jsme svědky vývoje internetu ve třech fázích. V první byl uživatel pouhým spotřebitelem, ve druhé se stal tvůrcem a ve třetí propojil svou identitu s digitálním světem. Web 3.0 tak představuje technologicky pokročilou architekturu aplikací v návaznosti na Web 2.0. Jedním z jeho hlavních cílů je vytvořit bezpečné a svobodné místo ve virtuálním prostoru prostřednictvím decentralizovaných systémů nebo blockchainu. Jedním z velkých propagátorů této myšlenky je Tony Jacobs, zakladatel společnosti Magnet, moderní seznamovací aplikace založené na principu avatarů. Právě transformační potenciál webu 3.0 podporuje myšlenku, že nejen kryptoměny, ale i decentralizované vztahy mohou změnit budoucnost spolupráce v digitálním prostoru a přenést tyto principy do reálného světa.

    Femtech aneb technologie pro ženy

    Zakladatelka společnosti Clue Ida Tinová v roce 2016 vymyslela termín femtech (ženská technologie), aby popsala technologie, které hlouběji zohledňují potřeby žen a přizpůsobují se jejich životnímu stylu, pokud jde o zdraví, plodnost nebo produktivitu. Od té doby se tento termín rozšířil na technologie, které odrážejí specifické potřeby a pohodu žen. To inspirovalo mnoho světových femtech startupů, jako jsou Clue, DOT a My Calendar, k vývoji specifických aplikací na čistě ženská témata, jako je sledování menstruace, ovulace a PMS. Femtech však jde ještě dál. Ida Teenová v současné době pracuje na nové knize o Femtechu a systémových změnách v širším feministickém kontextu. Patří mezi ně podpora žen v inovačním podnikání ve vedoucích pozicích a zakladatelek startupů, které si razí vlastní cestu k úspěchu.

    Budoucnost venture kapitálu

    V oblasti soukromého kapitálu tak vzniká nová generace fondů rizikového kapitálu, která jde ruku v ruce s rozmachem inovací. Jejich úkolem je vyhledávat startupy s největším potenciálem růstu, které mohou nejen přinést na trh převratné technologické inovace, ale také je rozvíjet v měnícím se světě. Reflect Festival nabídne příležitost pro pozvané partnery z Vibe Capital, Henkel dx Ventures, Mangrove Capital Partners, SeedBlink a zvučná investorská jména jako Marc Tom, Andrei Dudoiu a Ankur Nagpal. Transformace v investiční sféře je hnací silou globálního pokroku.

    Sledujte nás na sítích

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro Evropu, Střední východ a Afriku (EMEA)

    Společnost Motorola jmenovala Danielu Idi marketingovou ředitelkou pro region EMEA. Daniela přichází ze společnosti Lenovo, kde pracovala od roku 2020 jako ředitelka marketingu pro spotřebitele a teritoria v regionu EMEA a globální ředitelka marketingu pro prémiové spotřebitele. Daniela Idi přináší na tuto pozici bohaté zkušenosti, neboť posílila marketingovou nabídku společnosti Lenovo pro spotřebitele, vybudovala prémiovější hodnotu společnosti a urychlila obchodní růst ve všech nabídkách produktů a služeb.

    Jak přimět zákazníky k opakovaným nákupům? Na akci ShopMasters poradí experti na retenci

    Akce ShopMasters s podtitulem E-shopy e-shopům se uskuteční 15. února ve Visionary v pražských Holešovicích. Tentokrát se zaměří na sdílení zkušeností a know-how z oblasti zákaznické retence. Své osvědčené přístupy platné i v době krize představí formou přednášek a mastermindů experti z Košíku, Grizly nebo Alensy.

    KodlContemporary představuje unikátní projekt s Porsche 911 GT3 Touring

    Současné české umění a automobilový design se spojily v jedinečném uměleckém projektu KodlContemporary a Porsche, který představí fascinující fúzi umění a designu. Na exkluzivní úpravě vozu Porsche 911 GT3 Touring se podílel výtvarník Jan Kaláb, který vytvořil barevný gradient exteriéru, umělec a designér Lukáš Novák, jenž je autorem skleněných fragmentů v interiéru legendárního sportovního automobilu. Výsledné dílo zachytila objektivem renomovaná fotografka Alžběta Jungrová.

    Přístupové údaje do eGovernmentu nepatří

    Digitalizace jako podstatný ukazatel modernizace státu je dnes jedním z nejčastěji skloňovaných výrazů. Jejím klíčovým parametrem je pak bezpečnost a autentizace uživatelů. Zejména pak ve spojitosti s datovými schránkami a způsobem přihlašování do nich stále často narážíme na neopodstatněnou otázku, zda ta která platforma umožňuje přihlášení do datové schránky pomocí přístupových údajů. Tato otázka u odborníků na bezpečnost dat vyvolává smíšené pocity mimo jiné i proto, že počet držitelů nějakého prostředku elektronické identifikace napojeného na kvalifikovaný systém provozovaný v souladu s požadavky zákona č. 250/2017 Sb. o elektronické identifikaci je oproti vlastníkům datové schránky fyzické osoby násobně vyšší. Zatímco počet datových schránek fyzických osob překonal hranici osmi set tisíc až koncem září letošního roku[1], již v březnu bylo dle dostupných údajů vydáno přes dvanáct milionů prostředků elektronické identifikace. Tedy patnáctkrát více.