Více
    12.4 C
    Czech
    Pondělí 13. května 2024

    Štědrý den 2020 v síti Vodafone: Nárůst mobilních dat, méně cizinců v ČR, zato více volání do zahraničí, předevší na Slovensko

    Během letošního Štědrého dne spojila síť Vodafonu téměř 11 miliónů hovorů a přenesla více než 9 milionů SMS.  Nejvíce lidé volali dopoledne mezi 10. a 11. hodinou.  Využití datových služeb vzrostlo oproti loňskému roku o 89 % a největší datový provoz byl zaznamenán mezi 21. a 22. hodinou. Z cizinců v ČR využilo sítě Vodafone nejvíce návštěvníků ze Švédska. Vzhledem k letošní situaci jich však bylo v ČR výrazně méně než loni. Díky tomu ale výrazně narostla volání do zahraničí, na prvním místě bylo Slovensko. 

    Počty hovorů na Štědrý den oproti předchozímu roku mírně poklesly, objem volání (respektive délka hovorů) však výrazně narostl. Potvrdil se tak předpoklad, že kvůli stávajícím opatřením v souvislosti s koronavirem lidé více využívali telekomunikační služby. Opět poklesl provoz SMS a MMS, počet odeslaných MMS byl ovšem během Štědrého dne přibližně trojnásobný než je běžné.  Využití SMS každoročně klesá, protože zákazníci používají i jiné možnosti elektronické komunikace, jakou jsou hovory přes internet, komunikace přes sociální sítě a další formy instant messagingu.  To potvrdil i nárůst datových služeb o více než 89 %. 

    Během včerejšího dne nenastaly v síti žádné technické problémy a síť zvládla vánoční provoz dobře.

    Spojené hovory

    • Suma za den – 10,719,136 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 16 %)
    • Hodnota ve špičce – 1,249,005 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 9 %)
    • Hodina s nejvyšším provozem – 10:00 – 11:00

    Datový provoz

    • Suma za den [TB] – 773 (srovnání s předchozím rokem – nárůst o 89 %)
    • Hodnota ve špičce [TB] – 49.6 (srovnání s předchozím rokem – nárůst o 85 %)
    • Hodina s nejvyšším provozem – 21:00 – 22:00

    SMS odeslané z mobilu

    • Suma za den – 9,399,063 (srovnání s předchozím rokem – pokles 15 %)
    • Hodnota ve špičce – 16,764 (srovnání s předchozím rokem – pokles 7 %)
    • Minuta s nejvyšším provozem – 11:07


    Všechny SMS – z mobilů a aplikací

    • Suma za den – 11,801,969 (srovnání s předchozím rokem – pokles 12 %)
    • Hodnota ve špičce – 21,117 (srovnání s předchozím rokem – pokles 4 %)
    • Minuta s nejvyšším provozem – 12:05

    MMS odeslané z mobilu

    • Suma za den – 152,676 (srovnání s předchozím rokem – pokles 22 %)
    • Hodnota ve špičce – 2,427 (srovnání s předchozím rokem – pokles 20 %)
    • Čas špičky – 13:10 – 13:20

    Volání do zahraničí – TOP destinace

    Loňského vítěze – Německo letos vystřídalo volání na Slovensko. 

    1. Slovensko
    2. Německo
    3. Polsko
    4. Ukrajina
    5. Velká Británie
    6. Rumunsko
    7. Rakousko
    8. Francie
    9. Itálie
    10. Bulharsko

    In-Roamers – TOP země

    Návštěvníci z následujících zemí strávili Štědrý den v Česku a využili služby v naší síti. V loňském roce byli oproti tomu na prvním místě návštěvníci z Nizozemska.  

    1. Švédsko
    2. Německo
    3. Ukrajina
    4. Francie 
    5. Slovensko
    6. Nizozemsko
    7. Velká Británie
    8. Polsko
    9. Rakousko
    10. USA

    O Vodafone Czech Republic

    Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení. A jak prokázala krize v souvislosti s onemocněním COVID-19, hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje více než 42 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme ve 22 zemích a ve 48 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2020 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 27 milionů zákazníků s pevným připojením a více než 22 milionů televizních zákazníků.

    V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 3,9 milionu připadá na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

    Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

    Sledujte nás na sítích

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.

    NEJNOVĚJŠÍ

    Práce na home office může bránit v kariérním postupu, myslí si přes 40 % dotázaných zaměstnanců

    Nedávný průzkum společnosti Colliers založený na analýze odpovědí více než pěti set českých zaměstnanců napříč různými odvětvími odhalil, že přes 40 % zaměstnanců považuje práci na dálku za brzdu svého profesního růstu. Zjištění dále naznačují, že je pro zaměstnance důležitější osobní kontakt s kolegy než samotné pracovní prostředí a technologie, které se často považují za samozřejmost, a to ve vysokém standardu.

    Z průzkumu vyplynulo: lidé sice začali využívat AI a strojový překlad – ale cizí jazyky se budou muset stále učit.

    Podle průzkumu, který vypracovali odborníci na vzdělávací technologie z British Council, britské mezinárodní organizace pro kulturní vztahy a vzdělávací příležitosti, a Research Institute of Digital Innovation in Learning (při ODUGlobal, který sídlí na Old Dominion University ve Virginii, USA), 60 % učitelů angličtiny nesouhlasí s tím, že umělá inteligence (AI) a automatizovaný překlad nahradí při výuce jazyků učitele. Mnoho učitelů uvedlo, že jazyky mají hluboký kulturní, sociální a emocionální rozměr a že AI nedokáže nahradit kontakt učitele se studenty.

    Přichází Evala, nový program pro účetní kanceláře

    Srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný. V pátek 1. března vstupuje na český trh nový účetní program Evala s jasným cílem – nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním moderní nástroj pro 21. století. Za vývojem Evaly stojí brněnská společnost Seyfor, jedna z největších IT firem ve střední Evropě.

    Transformace zábavního průmyslu: Jak data science oživuje naše oblíbené streamingové služby

    Datová věda se stala klíčovým prvkem v mnoha oblastech lidského života, přičemž hodnota algoritmů a jejich efektivita jsou neocenitelnými nástroji pro moderní společnost. Jednou z oblastí, kde datová věda vyniká a stala se skutečným uměním, je zábavní průmysl. V tomto článku se zaměříme na úlohu datového analytika a uvedeme několik příkladu využití datové vědy v oblasti zábavy.

    Wienerberger obnovuje výrobu v závodech

    Společnost Wienerberger obnovuje výrobu ve svých závodech na pálené výrobky. Po zimní odstávce spojené primárně s technologickými inovacemi a údržbovými pracemi vrací zpět do provozu osm závodů z deseti. Bez přerušení i nadále běží provoz v Cihelně Kinský v Kostelci nad Orlicí. Naopak v režimu dlouhodobé odstávky setrvá závod v Týně nad Vltavou. Obnova provozu probíhá postupně od ledna a potrvá do dubna. Během zimní pauzy provedla společnost v závodech významné investice do inovací.