Během letošního Štědrého dne spojila síť Vodafonu téměř 11 miliónů hovorů a přenesla více než 9 milionů SMS. Nejvíce lidé volali dopoledne mezi 10. a 11. hodinou. Využití datových služeb vzrostlo oproti loňskému roku o 89 % a největší datový provoz byl zaznamenán mezi 21. a 22. hodinou. Z cizinců v ČR využilo sítě Vodafone nejvíce návštěvníků ze Švédska. Vzhledem k letošní situaci jich však bylo v ČR výrazně méně než loni. Díky tomu ale výrazně narostla volání do zahraničí, na prvním místě bylo Slovensko.
Počty hovorů na Štědrý den oproti předchozímu roku mírně poklesly, objem volání (respektive délka hovorů) však výrazně narostl. Potvrdil se tak předpoklad, že kvůli stávajícím opatřením v souvislosti s koronavirem lidé více využívali telekomunikační služby. Opět poklesl provoz SMS a MMS, počet odeslaných MMS byl ovšem během Štědrého dne přibližně trojnásobný než je běžné. Využití SMS každoročně klesá, protože zákazníci používají i jiné možnosti elektronické komunikace, jakou jsou hovory přes internet, komunikace přes sociální sítě a další formy instant messagingu. To potvrdil i nárůst datových služeb o více než 89 %.
Během včerejšího dne nenastaly v síti žádné technické problémy a síť zvládla vánoční provoz dobře.
Spojené hovory
- Suma za den – 10,719,136 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 16 %)
- Hodnota ve špičce – 1,249,005 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 9 %)
- Hodina s nejvyšším provozem – 10:00 – 11:00
Datový provoz
- Suma za den [TB] – 773 (srovnání s předchozím rokem – nárůst o 89 %)
- Hodnota ve špičce [TB] – 49.6 (srovnání s předchozím rokem – nárůst o 85 %)
- Hodina s nejvyšším provozem – 21:00 – 22:00
SMS odeslané z mobilu
- Suma za den – 9,399,063 (srovnání s předchozím rokem – pokles 15 %)
- Hodnota ve špičce – 16,764 (srovnání s předchozím rokem – pokles 7 %)
- Minuta s nejvyšším provozem – 11:07
Všechny SMS – z mobilů a aplikací
- Suma za den – 11,801,969 (srovnání s předchozím rokem – pokles 12 %)
- Hodnota ve špičce – 21,117 (srovnání s předchozím rokem – pokles 4 %)
- Minuta s nejvyšším provozem – 12:05
MMS odeslané z mobilu
- Suma za den – 152,676 (srovnání s předchozím rokem – pokles 22 %)
- Hodnota ve špičce – 2,427 (srovnání s předchozím rokem – pokles 20 %)
- Čas špičky – 13:10 – 13:20
Volání do zahraničí – TOP destinace
Loňského vítěze – Německo letos vystřídalo volání na Slovensko.
- Slovensko
- Německo
- Polsko
- Ukrajina
- Velká Británie
- Rumunsko
- Rakousko
- Francie
- Itálie
- Bulharsko
In-Roamers – TOP země
Návštěvníci z následujících zemí strávili Štědrý den v Česku a využili služby v naší síti. V loňském roce byli oproti tomu na prvním místě návštěvníci z Nizozemska.
- Švédsko
- Německo
- Ukrajina
- Francie
- Slovensko
- Nizozemsko
- Velká Británie
- Polsko
- Rakousko
- USA
O Vodafone Czech Republic
Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení. A jak prokázala krize v souvislosti s onemocněním COVID-19, hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje více než 42 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme ve 22 zemích a ve 48 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2020 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 27 milionů zákazníků s pevným připojením a více než 22 milionů televizních zákazníků.
V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 3,9 milionu připadá na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.
Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.